Go Team Go! - Reisverslag uit Edmonton, Canada van Frank Leenders - WaarBenJij.nu Go Team Go! - Reisverslag uit Edmonton, Canada van Frank Leenders - WaarBenJij.nu

Go Team Go!

Blijf op de hoogte en volg Frank

24 September 2012 | Canada, Edmonton

Hallo Allemaal,

Het is alweer een tijdje geleden dat ik hier een verhaal opgezet heb. Inmiddels ben ik alweer (iets meer dan) twee weken verder, en komen de eerste deadlines en tussentoetsen eraan. Zoals ik de vorige keer vertelde heb ik moeten kiezen tussen twee vakken. Dit bleek achteraf niet echt een keuze te zijn, aangezien ik het vak waarvoor ik ingeschreven stond vanaf het begin (Environmental Economics) niet kon laten vallen. Dat zou namelijk betekenen dat het aantal studenten onder de 5 zou komen, waardoor het vak geschrapt zou worden.
Dit betekent ook dat ik moet gaan voorbereiden voor een verslag van ± 40 pagina’s. Hiervoor heb ik maar voor de zekerheid 4 onderwerpen ingestuurd, zodat er zeker een goede tussen zit. Wat blijkt, ze zijn allemaal goed. En dus is dat de eerste opdracht waar ik echt aan kan gaan werken, terwijl het ook de laatste is die moet worden ingeleverd (ergens in December, vlak voor de tentamenweken).
De andere vakken zijn ondertussen nog altijd niet erg moeilijk, op de econometrie na dan (ook daar niet veel nieuws, maar op een andere manier afgeleid). Maar ok, hoe goed het echt gaat zal ik gaan zien vanaf volgende week als de toetsen eraan komen.

Zoals jullie wellicht via facebook hebben meegekregen is er ook nog altijd genoeg te doen naast de studie. Zo zit ik in een voetbalteam, dat ongeveer één keer per week een wedstrijd heeft, en daarnaast een of twee keer traint. Tot nu toe zijn alle wedstrijden nog gewonnen, wat dus een goede reden is voor een feestje. Daarvoor hebben we inmiddels een bar genaamd “Squires Pub” ontdekt, niet echt een geweldige kroeg, maar met een grote groep heb je daar niet zo veel last van. Bovendien maken de $2.25 pints veel goed ;-)

Ook zijn er nog een aantal welkomstdingen geweest. Zo was er op vrijdag de 14e een officiële welkomstborrel van het departement Economics, wat erop neerkwam dat alle master- en PhD-studenten samen met de docenten en andere staf naar een of ander chique hotel gingen en daar de gelegenheid hadden om, voorzien van drank en snacks, kennis te maken. Verrassend veel docenten waren aanwezig, en verrassend veel daarvan gingen toch wel enigszins slingerend naar huis.
De dag erna, op zaterdag de 15e was er het officiële welkomstfeest van het “International House”, waar ik dit jaar woon, het “Soirée of Welcome”. Naast de officiële welkomstpraatjes moesten we daar ook o.a. een presentatie per verdieping doen. Daar kwamen de leukste creaties uit, erg leuk om te zien. Voor de geïnteresseerden, de opnames zijn te zien op de facebookpagina (“International House University of Alberta”)

Ook doordeweeks zijn er verschillende activiteiten. Zo was er, na de Skype-bieravond/middag met Sander afgelopen dinsdag (waarvoor hulde), afgelopen woensdag de vaste woensdagavondactiviteit (WAC?), de Global Culture Night, die begint met een presentatie van ongeveer een uur, waarna er iets interactiefs is. Dit was afgelopen week salsadansen, en zal bijvoorbeeld komende woensdag Blues Dancing zijn.

Tenslotte worden er ook nog andere sporten beoefend, zij het niet allemaal zo succesvol als het voetbal. Zo werden we afgelopen donderdag tijdens de eerste dodgeball-match (trefbal) keihard ingemaakt (bij een stand van 4-0 werd er “uit medelijden” maar een einde aan gemaakt), en is er daarnaast nog een groep die eens in de zo veel tijd gaat squashen (maar dan ook gelijk voor 2 uur of langer). En natuurlijk komt er overal een fanatieke groep supporters mee naar de wedstrijden (zowel voetbal als trefbal, volleybal en ultimate frisbee) om het team aan te moedigen: Go Team I-House Go!

Dat was het wel zo’n beetje denk ik. Momenteel zijn we bezig met de voorbereidingen van de “Alberta Culture Days” komend weekend, waarin het de bedoeling is dat ieder land een eigen tafel inricht met iets interactiefs, waarnaast er ook nog een aantal workshops zijn en de viering van het Chinese Mid-Autumn Festival. Bovendien begint ergens deze week mijn bijbaantje op de universiteit, dus voorlopig hoef ik nog niet stil te zitten!


Dixi.


p.s. geen foto’s overigens deze keer. Ik heb zelf niet echt veel foto’s gemaakt. Voor foto’s van anderen verwijs ik jullie door naar facebook ;-)

  • 25 September 2012 - 12:32

    Pap En Mam:

    je begint al behoorlijk sportief te worden als ik dit zo lees.
    Als je zo door gaat kun je straks nog bij VVV aan de slag!
    daar kunnen ze nog wel een econoom gebruiken.
    wat een mooi verslag frank!
    tot op skype!

  • 25 September 2012 - 20:24

    Els En Ron:

    Fijn die danslessen! Kun je volgende keer zo mee naar Moulin blues!

  • 27 September 2012 - 15:13

    Gé Van Horne:

    Heej Frank,

    We blijven super op de hoogte, door al jouw keurige reisverslagen.
    Schenk maar niet teveel aandacht aan de studie. Geef je maar volledig voor het voetballen, wie weet ??????
    Groetjes uit het regenachtige Helden.

    Tante Lenie, ome Gé
    Anouk, Jordy en Dion

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Frank

Actief sinds 15 April 2010
Verslag gelezen: 360
Totaal aantal bezoekers 18005

Voorgaande reizen:

19 Augustus 2015 - 19 Augustus 2020

PhD in Toronto

16 Augustus 2012 - 31 Juli 2013

Master in Canada

24 April 2010 - 07 Mei 2010

India 2010

Landen bezocht: