Singapore deel 1: De schoonste stad ter wereld? - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Frank Leenders - WaarBenJij.nu Singapore deel 1: De schoonste stad ter wereld? - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Frank Leenders - WaarBenJij.nu

Singapore deel 1: De schoonste stad ter wereld?

Blijf op de hoogte en volg Frank

22 Juli 2013 | Singapore, Singapore

Hallo iedereen,

Het is inmiddels nog maar ruim een dag tot mijn vertrek naar mijn laatste bestemming, en in de afgelopen 3 dagen heb ik weer zo veel gezien dat ik nu maar weer een verslag schrijf voordat het weer zo’n enorm verhaal wordt.
Laat ik maar beginnen waar ik de vorige keer gebleven was, met de vlucht van Osaka naar Singapore. Die vlucht heeft mij er weer een maatschappij erbij gegeven om absoluut af te raden. Ik vloog met Jetstar Airways van Osaka via Taipei naar Singapore, en om een vergelijking te geven: Jetstar is in veel opzichten vergelijkbaar met Ryanair, behalve dan dat het op het vliegveld en bij de tussenstop één grote chaos was. Niet echt een geweldige ervaring dus, iets wat ik eigenlijk pas bij mijn volgende vlucht had verwacht, aangezien dat juist de vlucht was die zo verrassend goedkoop was.
Eenmaal aangekomen in Singapore stond een vriend mij op te wachten met haar ouders om mij naar mijn hostel te rijden (aangezien de metro hier rond 11 uur stopt), en de dag erna kon dan eindelijk mijn eerste echte dag in Singapore beginnen. Die begon op Mount Faber, wat overigens zelfs in Nederland niet eens een berg genoemd zou worden. Desondanks was ik doorweekt van het zweet tegen de tijd dat ik boven kwam, maar dat heeft dan weer meer met de tropische vochtigheid hier te maken. Vanuit Mount Faber kon je de cable car (kabelbaan? ik weet niet zeker wat het goede Nederlandse woord hiervoor is) nemen naar Sentosa Island. Sentosa is zeg maar het entertainment centrum van Singapore, met onder andere een waterpark en een pretpark (Universal Studios Singapore). Ik koos ervoor om bij de iets goedkopere opties rond te hangen, en dus ben ik in eerste instantie naar Fort Siloso gegaan, wat vooral een museum is over Singapore in de Tweede Wereldoorlog. Daarna ben ik met mijn vriend hier in Singapore en een van haar beste vrienden naar het strand van Sentosa Island gegaan, waarvoor ze een picknick hadden voorbereid met vooral een hoop snacks uit Singapore. Hun plan was namelijk vooral om me zo veel mogelijk van het eten hier in Singapore te laten proberen, aangezien Singapore daar bekend om staat. Verder staat Singapore erom bekend om heel schoon te zijn, al moet ik eerlijk zeggen dat ik het verschil met Canada of Japan niet zo zeer merk.

Vroeg in de avond op de eerste dag was ik eigenlijk van plan om naar Changi Village te gaan, maar aangezien het donker was tegen de tijd dat de bus eindelijk aan kwam rijden heb ik dat maar uitgesteld naar de “vroege” morgen van de tweede dag (gisteren dus). Eenmaal daar aangekomen bleek het uitzicht niet erg geweldig te zijn, al kan ik me voorstellen dat het met zonsondergang erg mooi is daar. Verder stond die dag het zogenaamde Civic district op het programma, de omgeving van de Singapore River, wat in principe het historische centrum van Singapore is. Veel meer dan foto’s van de gebouwen knippen zat er echter niet in, aangezien het zondag was en dus de meeste dingen gesloten waren. Wel zijn we nog snel het Civilizations museum ingegaan, al was dat ook meer een goedkoop alternatief om even af te koelen. De rondleiding door Civic district eindigde met, hoe kan het ook anders, eten. Deze keer een typisch gerecht genaamd Laksa, wat met name bestond uit noodles en garnalen in een pittige soep. Vervolgens was het tijd om naar het Marina Bay Sands te gaan, waar je naar het zwembad op het dak kunt gaan. Van daaraf zou je een geweldig uitzicht over de stad moeten hebben, maar ook dit was niet echt de entreeprijs waard, en dus gingen we al snel weer naar beneden om verder te lopen en uiteindelijk uit te komen bij Clarke Quay, wat vooral in de avonden erg actief is met al zijn clubs en barren. Na daar even gewacht te hebben werden we opgehaald door de ouders van mijn vriend om naar een Chinees restaurant in het noorden te gaan. Een typisch Chinees seafood restaurant, waar je onder andere zelf je krab, kikkers en mosselen uitkoos uit een bak met levende exemplaren, waarna je keus voor je klaargemaakt wordt. Onder andere de eerste keer voor mij om krab (vanuit de schaal) en kikker te eten, maar het viel zeker niet tegen. Een goede afsluiting dus van een dag die op zichzelf vooral een hoop teleurstellingen kende.

Vandaag wilde ik ’s morgens in eerste instantie naar de Botanische tuinen gaan, maar na het zien van de tuinen bij Marina Bay (vanaf de top van het hotel gisteren) had ik me bedacht en dus ben ik in plaats van naar de botanische tuinen daarheen gegaan (Gardens by the Bay), en daar had ik zeker geen spijt van. ’s Middags hadden we een reservering voor het Equinox Restaurant, wat op de bovenste (69e) verdieping van het dure Stamford hotel zit, voor de High Tea. Dit werd online overal aangeraden als een betere optie dan de Singapore Flyer (een groot reuzenrad) om uitzicht over de stad te hebben. En terecht, zo bleek, aangezien we een plek bij het raam kregen en dus zo’n twee uur een geweldig uitzicht over downtown Singapore hadden. Bovendien was het eten erg goed, dus het was zeker de 10 dollar extra (vergeleken met de Singapore Flyer) waard. Na afloop van de High Tea ben ik naar de dierentuin van Singapore geweest om daar op nachtelijke safari te gaan (Singapore Night Safari), wat in principe een “safari” door een dierentuin met allemaal nachtelijk actieve dieren was. Het was bovendien niet al te duur en op zich wel leuk. Vervolgens was het tijd voor een (laat) diner waarna ik weer terug naar het hostel gereden werd.

Dat betekent dus dat ik nog één volledige dag in Singapore over heb, waarin ik van plan ben om
een drietal districten te bezoeken, namelijk het Arabische, Indiase en Chinese district. Daarover meer in mijn volgende verslag.
Overigens doet het internet hier in het hostel nogal moeilijk, dus het ziet er weer niet naar uit dat ik foto’s bij het verslag kan zetten, maar ik ga het in ieder geval proberen :)

Dixi.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Frank

Actief sinds 15 April 2010
Verslag gelezen: 963
Totaal aantal bezoekers 17996

Voorgaande reizen:

19 Augustus 2015 - 19 Augustus 2020

PhD in Toronto

16 Augustus 2012 - 31 Juli 2013

Master in Canada

24 April 2010 - 07 Mei 2010

India 2010

Landen bezocht: