Nog 9 Dagen! - Reisverslag uit Tilburg, Nederland van Frank Leenders - WaarBenJij.nu Nog 9 Dagen! - Reisverslag uit Tilburg, Nederland van Frank Leenders - WaarBenJij.nu

Nog 9 Dagen!

Door: frankleenders

Blijf op de hoogte en volg Frank

15 April 2010 | Nederland, Tilburg

Nog een paar dagen en dan is het zover!

Van 25 April (24 April in Brussel) t/m 7 mei vertrekken we dan eindelijk voor de (studie)reis naar India! Zeker na de voorbereidingsdag in Den Haag in februari zijn we allemaal zeer benieuwd naar hoe het werkelijk zit in India met het kastensysteem, de chaos tijdens spitsuren (en ook erbuiten) en de hitte.

Over het kastensysteem wist de Indiase ambassade te melden dat het eigenlijk niet meer bestaat. Deze ambassade was het ook die vertelde dat India eigenlijk een heel gemoedelijk land is. Andere verhalen, van de televisie en van het (Nederlandse) ministerie van buitenlandse zaken zeggen echter iets heel anders: Volgens de werknemer van het ministerie is India een heel ongelijk land, met af en toe heel veel chaos. Nog een paar dagen, en dan zullen we zien hoe het werkelijk is!

Wat wel zeker is, is dat we te maken gaan krijgen met heel hoge temperaturen. April en Mei zijn de warmste maanden van het jaar in India. Vooraf werd gezegd dat de temperaturen tussen de 35 en 40 graden zouden liggen. Als we echter nu kijken, was het vandaag in het gebied waar wij heen gaan 46 graden!
Ook de voorspellingen voor de komende 14 dagen beloven veel hitte. De temperaturen in Jaipur en Agra liggen rond de 46 à 47 graden, terwijl het in Delhi (met ongeveer 37 graden) iets minder heet zal zijn. Een goede reden dus om te zorgen voor luchtige (maar wel lange) kleding!

Het programma van de reis dan. Globaal ziet dat er zo uit:
24 April: Tilburg -> Brussel
4 Mei: Jaipur -> Gurgaon -> Delhi
5 Mei: Delhi
6 Mei: Delhi
7 Mei: Delhi -> Brussel -> Tilburg

Met een vol programma (en bijna altijd middagpauze van 13.30 tot 16.00, als het te warm is) en vooral heel veel zin kunnen we bijna de tassen gaan inpakken.
Incredible India, here we come!

• 24 April 2010 - 12:42

Pappie En Mammie:

Wij wensen jullie een fijne (studie) vakantie.
    Vergeet vooral niet te genieten.
    Maar zorg ook dat jullie weer heelhuids terug naar huis komen.

Groetejes van pap en mam