Drie maanden alweer - Reisverslag uit Edmonton, Canada van Frank Leenders - WaarBenJij.nu Drie maanden alweer - Reisverslag uit Edmonton, Canada van Frank Leenders - WaarBenJij.nu

Drie maanden alweer

Blijf op de hoogte en volg Frank

17 November 2012 | Canada, Edmonton

Hallo iedereen,

Vandaag is het precies drie maanden geleden dat ik voor het eerst wakker werd in Canada. Drie maanden pas, en toch lijkt de eerste week heel lang geleden. Drie maanden al, en toch lijkt het nog maar een week ofzo geleden dat ik mijn thesis stond te verdedigen in Tilburg. De afgelopen maand is redelijk druk geweest met toetsen en verslagen, dus dit gaat waarschijnlijk een kort verslag worden.

Laat ik beginnen waar ik gebleven was, zo rond Halloween. Waar Halloween in Nederland niet zo heel erg gevierd wordt, is dat hier een heel ander verhaal. Ik zou het bijna omschrijven als een kortere versie van carnaval. Waar Halloween zelf op een woensdag was, stond het gehele voorgaande weekend in het teken van kroegentochten en Halloween-feesten, inclusief de maandag (waarop er geen colleges waren). Ik had er dus spijt van dat ik mijn carnavals-kostumen niet heb meegenomen naar Canada. Uiteindelijk heb ik me tijdens het weekend ook redelijk ingehouden, met name vanwege de hoeveelheid opdrachten die de week erna af moesten zijn. Dat betekent overigens niet dat ik het niet gevierd heb.

Vorige keer vertelde ik al dat het langzaam kouder begon te worden. Inmiddels zijn de temperaturen al onder de -20 geweest, en is er een hoop sneeuw gevallen. De temperaturen kunnen hier alleen van de een op de andere dag totaal verschillend zijn. Zo is het op dit moment redelijk warm, met temperaturen net boven het vriespunt en lopen mensen hier weer in een t-shirt rond. In de tussentijd heb ik in ieder geval tijd gehad voor sneeuwbalgevechten en sneeuwpoppen.
In temperaturen onder de -15 wordt overigens gewoon nog football gespeeld, hoewel dat seizoen nu ten einde loopt. Wel is het ijshockey seizoen onderweg, hoewel dat alleen de universiteitsteams zijn dit jaar en niet de NHL. Voordeel daarvan is dan weer dat het drukker is bij de wedstrijden van het universiteitsteam, wat ook nog eens veel goedkoper en dichterbij is. Ook heeft ieder team een zogenaamde “legacy match”, één wedstrijd per jaar waar de entree gratis is. Deze was bijvoorbeeld bij het volleybalteam een aantal weken geleden en gisteren voor de basketbalteams, leuk om naartoe te gaan en over het algemeen erg hoog niveau.

Afgelopen weekend was hier een lang weekend, in verband met Remembrance Day. Als gevolg daarvan hadden we maandag en dinsdag vrij. 4 Dagen vrij dus, een reden voor veel internationale studenten om op stap te gaan naar een plek iets verder weg dan de Rocky Mountains (denk aan Vancouver, Toronto of Las Vegas). Helaas zat dat er voor mij niet in, aangezien er deze week 3 toetsen en wederom een opdracht op het programma stonden. Dat betekent gelukkig niet dat ik het hele weekend aan het studeren was. Op zaterdagavond was er de viering van Diwali van de Indian Student Association hier, een avond in het teken van dans en muziek uit India, waar we met een groep van zo’n 20 internationale studenten zijn aangeschoven. Een erg leuke avond! Ook zijn we op dinsdag naar het waterpark geweest in West Edmonton Mall, een enorm waterpark, waar je al enkele uren bezig was om alleen al alle glijbanen af te gaan. Een paar daarvan waren overigens redelijk spectaculair, waar je op een luik moest gaan staan, wat vervolgens openging waardoor je als het ware in de glijbaan valt, die vervolgens een looping maakt.

Daarmee heb ik denk ik wel weer alle hoogtepunten van de afgelopen weken gehad. drukke weken dus, maar met nog maar een maand te gaan in het eerste semester is de vakantie alweer in zicht.

Dixi!

  • 17 November 2012 - 21:42

    Ron En Els:

    Die glijbanen in het waterpark klinken inderdaad ERG SPECTACULAIR.....Ik weet niet of ik er op zou durven.....bangerik...Ron wel natuurlijk (zegt hij)

  • 18 November 2012 - 14:14

    Pap En Mam:

    ziet er inderdaad leuk uit, ik denk dat wij dat ook maar eens komen proberen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Frank

Actief sinds 15 April 2010
Verslag gelezen: 300
Totaal aantal bezoekers 17976

Voorgaande reizen:

19 Augustus 2015 - 19 Augustus 2020

PhD in Toronto

16 Augustus 2012 - 31 Juli 2013

Master in Canada

24 April 2010 - 07 Mei 2010

India 2010

Landen bezocht: