Tentamens en Hockey: de ideale combinatie? - Reisverslag uit Edmonton, Canada van Frank Leenders - WaarBenJij.nu Tentamens en Hockey: de ideale combinatie? - Reisverslag uit Edmonton, Canada van Frank Leenders - WaarBenJij.nu

Tentamens en Hockey: de ideale combinatie?

Blijf op de hoogte en volg Frank

01 Mei 2013 | Canada, Edmonton

Hallo iedereen,

Hoewel je het niet zou zeggen als je hier naar buiten loopt, is het alweer bijna Mei, en dat betekent dat het tweede semester er inmiddels ook op zit. Daarmee zijn 8 vakken achter de rug, en staat er nog slechts eentje op het programma in de komende 6 weken (een soort verkorte versie van een thesis).
Zoals de vorige keer voorspeld stelden de laatste weken van Maart en de eerste weken van April qua evenementen niet zo gek veel voor, in verband met de vele deadlines en tentamens. Waarschijnlijk wel een van de hoogtepunten was de zogenaamde “Grande Finale”, inmiddels al meer dan een maand geleden op 23 Maart. Hoewel dit in principe de afsluiting van het jaar is voor het International House, was dat voor de meesten nog meer dan een maand weg, en dus was het vooral een feestelijke happening.

Na de Grande Finale volgde een drietal weken vol met deadlines, en aangezien vlak daarna de tentamens begonnen, hebben we toch maar een klein uitstapje gepland om even een avond vrij te nemen. Tevens was het voor mij eindelijk de kans om naar het Edmonton Symphony Orchestra te gaan kijken. Dus hebben we kaartjes voor een concert gekocht, en dat was zeker de moeite waard wat mij betreft (terwijl het voor sommige anderen vooral een dure slaapplek bleek te zijn).

Enfin, vervolgens kwamen dus de tentamens, en deze vielen samen met de laatste weken van de “normale” competitie van de ijshockey-competitie, de NHL. Aangezien het team hier uit Edmonton, de Oilers, er redelijk goed voorstond, en zeker kansen had om de playoffs te halen, betekende dat vooral veel afleiding. Heel veel, aangezien de teams gemiddeld zo’n 3 à 4 keer per week een wedstrijd spelen, en ik eigenlijk geen wedstrijd wilde missen. Of het slecht voor mijn resultaten was? Blijkbaar niet, want ik heb inmidels al mijn resultaten binnen en die zijn beter dan het vorig semester. Voor de geïnteresseerden, dit was een A+ voor Macro-economie 2 (DSGE Modellen), een A voor Health Economics, een A voor Toegepaste Econometrie en een A+ voor Micro-economie 2 (Game Theory). Genoeg reden voor nog een bezoek aan een wedstrijd van de Oilers, en dus zijn we afgelopen zaterdag naar de laatste wedstrijd van het seizoen (aangezien ze playoffs niet gehaald hebben) gegaan, de “derby” tussen Edmonton en Vancouver. En, om het af te leren, ben ik gisteravond ook nog naar het junior-team geweest, de Edmonton Oil Kings, om ze de conference-finale te zien winnen tegen Calgary.

Nu dat het tweede semester voorbij is, is voor veel studenten het collegejaar afgelopen. De afgelopen week was het dan ook een leegloop hier in International House, met een grote hoeveelheid afscheidsfeestjes als gevolg. Dit was overigens gisteren wel handig, aangezien ik gelijk vanuit de kroeg door kon naar de troonwisseling (aangezien het hier 02:00 uur was toen die begon). Uiteraard waren niet alle afscheidsfeestjes in de kroeg. Zo ben ik inmiddels voor de tweede keer naar het waterpark in het winkelcentrum geweest (die met de glijbaan met looping), en heb ik een avond besteed aan het maken van sushi, misschien wel een goede voorbereiding voor als ik over een aantal maanden in Japan ben.

Morgen (1 Mei) is de laatste dag waarop mensen vertrekken, waarna er zeker 2 weken geen mensen meer vertrekken. Tevens is er morgen een conferentie van het Publieke Economie instituut hier op de universiteit, met een college van de huidige gouverneur van de Bank of Canada. Als ik daarvan terugkom, is onze verdieping van 13 bewoners geslonken naar 5. Gelukkig zijn er alweer nieuwe studenten en bewoners onderweg, klaar voor de start van een heel nieuw (kort) semester, mijn laatste semester hier in Edmonton.

Oh, en leve de koning!

Dixi.

• 02 Mei 2013 - 15:22

Pap En Mam:

al weer een mooi verhaal! wat een punten frank!:-) wij zijn trots op jou! super....