Lovely Los Angeles - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Frank Leenders - WaarBenJij.nu Lovely Los Angeles - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Frank Leenders - WaarBenJij.nu

Lovely Los Angeles

Blijf op de hoogte en volg Frank

09 Juli 2013 | Verenigde Staten, Los Angeles

Hallo iedereen,

Inmiddels heb ik weer een deel van mijn reis erop zitten. Ik schrijf dit verhaal wederom vanaf het vliegveld, deze keer vanaf Los Angeles International Airport (LAX), op weg naar mijn volgende bestemming. Aangezien het deze keer maar 3 dagen zijn, neem ik aan dat het verslag deze keer wat korter is.
Na aankomst in Los Angeles was de eerste uitdaging de bus naar het station vinden. Zoals voorspeld is het vliegveld hier een behoorlijke chaos, wat op zich raar is als je je bedenkt dat het een van de drukste ter wereld is. Na zo’n drie kwartier zoeken heb ik het dan ook maar opgegeven en heb ik de taxi genomen naar het hostel, wat in Koreatown lag. Aangekomen in het hostel had ik niet erg veel tijd, aangezien ik die avond naar Anaheim zou gaan, voor een major league honkbal wedstrijd (Los Angeles Angels tegen Boston Red Sox). Hoewel die honkbalwedstrijd een leuke ervaring was, duurde hij vooral erg lang, en om heel eerlijk te zijn zou ik altijd ijshockey of voetbal boven honkbal verkiezen, aangezien de wedstrijd zelf niet echt veel tempo heeft. Uiteindelijk moest ik halverwege de 9e inning het stadion verlaten om de laatste trein te halen. Op dat moment stond Los Angeles 7-3 achter, maar (zo bleek later) ze wonnen uiteindelijk met 9-7. Uiteraard heb ik dus weer het beste stuk van de wedstrijd gemist.
De tweede dag in Los Angeles had ik afgesproken met een vriend uit mijn tijd in Edmonton, die mij een dag zou kunnen rondkomen. Dat kwam goed uit, aangezien het blijkbaar niet alleen het vliegveld is wat hier een chaos was. Het hele bus- en treinsysteem is niet al te best. In het hostel was mij verteld dat het per bus zo’n 2,5 uur zou duren om naar Venice Beach en Santa Monica te komen, en dus ben ik met mijn vriend daarheen gereden. Hoewel de stranden zelf natuurlijk niet geweldig bijzonder zijn (het zijn immers maar stranden), was het museum daar in de buurt wel erg interessant. We zijn in Santa Monica / Malibu namelijk naar de Getty Villa geweest, een Villa gebouwd in Romeinse stijl voor een of andere miljonair wat nu als museum is ingericht over Grieken, Romeinen en Etrusken. Na een aantal uren in het museum te hebben doorgebracht hebben we nog een aantal kleinere dingen gedaan, zoals rijden over Sunset Boulevard, een bezoekje aan de Hollywood Bowl (een enorm theater in Hollywood), en we sloten de middag af op de Farmers Market, een oude permanente markt die erg populair is onder locals. Daarna was het voor haar helaas tijd om naar huis te gaan, en dus besloot ik nog snel even Downtown in te duiken ’s avonds, aangezien dat niet veel meer dan wat oude en hoge gebouwen is.
Op de laatste echte dag in Los Angeles, gisteren, was het dan tijd om naar Hollywood te gaan, te starten met de Universal Studios. Het leeuwendeel van Universal Studios is een pretpark, met een behoorlijke entree. Aangezien ik in mijn eentje was en niet zo’n trek had om alleen in een pretpark rond te lopen, besloot ik dat niet te doen. In plaats daarvan ben ik over de Universal Studios Citywalk gelopen, om daarna in de Universal Studios ook nog een film te kijken (ook om even aan de hitte te ontsnappen). Vervolgens was het tijd voor het Beroemde Chinese Theater op de Hollywood Boulevard, bekend om de vele handafdrukken van sterren. Daar in de buurt ligt ook de Hollywood Walk of Fame, met ook enkele straatartiesten verkleed als een beroemd figuur uit een of andere film waar je dan voor een dollar ofzo mee op de foto kan gaan. Een erg leuke plek, maar ook erg druk (zelfs gisteren, op een maandag). Het is dan ook zo’n beetje het toeristische centrum van LA.
Na op de walk of fame te zijn geweest, wilde ik wel even uit de drukte weg, en dus ben ik Griffith Park ingegaan. In dat park ligt een beroemd planetarium, maar aangezien dat op maandag dicht is was het niet zo druk in het park. Desondanks ben ik toch naar de top van de heuvel, naar het planetarium gelopen, aangezien dat ook bekend staat om het geweldige uitzicht over Downtown LA en Hollywood.
Met dat uitzicht kwam er ook een eind aan mijn plannen in LA. Aangezien het alweer ongeveer 8 uur was, was het tijd om terug naar het hostel te gaan om de koffer in te pakken. Op weg naar het vliegveld vandaag heb ik ook nog wat van de getto’s meegekregen (aangezien de bus daar doorheen reed), en inmiddels heb ik ook wat dingen moeten weggooien, zoals bijvoorbeeld mijn pakschoenen, aangezien mijn koffer te zwaar was (blijkbaar vinden ze dat bij de Greyhound en Air Canada niet zo erg, aangezien er toen precies hetzelfde in de koffer zat).
En nu zit ik dus op LAX te wachten op mijn volgende vlucht. Zoals beloofd was dit een wat korter reisverslag. Ik zal wederom proberen wat foto’s erbij te zetten hier op waarbenjij.nu.

Dixi.

  • 11 Juli 2013 - 22:03

    Pap En Mam:

    Als dit een kort bericht is, zijn wij wel benieuwd naar jouw lange bericht van de volgende bestemming

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Frank

Actief sinds 15 April 2010
Verslag gelezen: 235
Totaal aantal bezoekers 17971

Voorgaande reizen:

19 Augustus 2015 - 19 Augustus 2020

PhD in Toronto

16 Augustus 2012 - 31 Juli 2013

Master in Canada

24 April 2010 - 07 Mei 2010

India 2010

Landen bezocht: