Vancouver & Victoria - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Frank Leenders - WaarBenJij.nu Vancouver & Victoria - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Frank Leenders - WaarBenJij.nu

Vancouver & Victoria

Blijf op de hoogte en volg Frank

06 Juli 2013 | Canada, Vancouver

Hallo iedereen,

Momenteel ben ik op Vancouver international airport aan het wachten voor mijn vlucht naar mijn volgende bestemming. Daarmee sluit ik ook gelijk de eerste week van deze reis af.
In mijn vorige reisverslag zei ik dat ik in de bus op weg naar Vancouver zat. Zo’n 17 uur later kwam ik in een warm Vancouver, om erachter te komen dat mijn koffer het voor de rest van de maand met een wieltje minder moet doen (ik vermoed dat een deel daarvan ergens in de Greyhound terminal in Edmonton ligt). Na een tocht met alle bagage door een erg drukke Granville Street kwam ik rond 3 uur in de middag dan eindelijk aan in het hostel voor deze eerste dag. Veel tijd om bij te komen (of slapen, aangezien ik in de bus hoogstens een half uur geslapen heb) was er echter niet. Inmiddels was 1 juli al volop in gang. En dat betekent dus dat het Canada Day was, een nationale feestdag, die (na Ottawa) het beste moet zijn in Vancouver. Kwam dat even goed uit!
Voordat ik naar Canada Place ging, waar de meeste evenementen voor Canada Day plaats vonden, was er eerst nog tijd voor een uitgebreide wandeling. Deze wandeling, van zo’n 6 km, liep voortdurend langs het water, en dat kwam goed uit aangezien de temperatuur inmiddels alweer rond de 30 graden lag. Bovendien kwamen er gelijk een aantal bezienswaardigheden van Vancouver langs, zoals Kitsilano Beach en Vanier Park, het Telus Science World museum en het BC Stadium (het stadion van de BC Lions, Canadian Footballteam van Vancouver). ’s Avonds was het dan tijd om Canada Day te vieren. In eerste instantie was de bedoeling om naar de parade te gaan kijken, maar aangezien ik iets te lang bij de vele straatartiesten bleef hangen, kreeg ik daar alleen de laatste paar minuten van mee. Hoogtepunt van de avond was echter het vuurwerk dat rond half 11 in de baai bij Canada Place zou zijn. Gevolg was een mensenmassa die vanaf half 9 al op de kade stond te wachten. Dit bleek uiteindelijk nog wel de moeite waard te zijn, aangezien de vuurwerkshow mooi was. Een goed einde van de eerste dag dus.
De dag erna, op 2 juli, stond de trip naar Vancouver Island (het stadje Victoria om precies te zijn) op het programma. De tocht van Vancouver naar Vancouver Island mag dan misschien op de kaart erg kort zijn, in de praktijk duurde het ruim 4 uur om van het stadscentrum van Vancouver naar het hostel in Victoria te komen. Daar moet wel bij gezegd worden dat het gedeelte hiervan wat met een veerboot was op zich al een bezichtiging op zichzelf was, met erg mooie uitzichten over Vancouver Island en omringende Canadese en Amerikaanse eilanden. Eenmaal in Victoria aangekomen was er wederom geen tijd om bij te komen. Ik had immers maar één dag in Victoria. Het eerste gedeelte heb ik samen met een studievriend, die in Victoria woont, afgelegd, en voerde onder andere door Chinatown, de University of Victoria en het Uphills district, waarvan de laatste twee gebieden waren die moeilijk met het openbaar vervoer te bereiken waren geweest. Handig dus om iemand met een auto te weten. Na afscheid van haar te hebben genomen, ben ik zelf nog gaan rondlopen in het stadscentrum en langs de kustlijn. Naast de vele overheidsgebouwen (de overheid van de province British Columbia), was daar vooral de golfbreker die naar de vuurtoren van Ogden Point liep erg indrukwekkend. Dat was dan ook een passende afsluiting van de dag geweest, maar helaas vond ik het nodig om de wandeling de heuvel op naar het Craigdarroch Castle te maken. Een vrijwel nutteloze wandeling zo bleek later, aangezien tegen de tijd dat ik daar aankwam het kasteel alweer enkele uren gesloten bleek te zijn. Na die iets mindere afsluiting was het wederom tijd om vroeg naar bed te gaan, aangezien de dag erna alweer vroeg de trip terug naar Vancouver op het programma stond.
In eerste instantie zou ik de dag erna naar de Grouse mountain gaan, maar aangezien de trip met de veerboot iets langer duurde dan verwacht, besloot ik om mijn schema wat om te gooien en in plaats daarvan naar twee districten vlakbij mijn nieuwe verblijfsplaats te gaan: Gastown en Chinatown. Chinatown spreek voor zichzelf lijkt me, dit schijnt na San Francisco de grootste Chinatown in Noord Amerika te zijn. Na enkele blokken rondgelopen te hebben, bleek het gehalte bedelaars echter toch wel erg groot, en aangezien ik de belangrijkste plekken in Chinatown toch al gezien had besloot ik om naar de volgende bestemming te gaan, wat dus Gastown was, de plek waar ooit Vancouver is gesticht, door “Gassy Jack” (vandaar Gastown neem ik aan), en wat nu een gezellige buurt vol met kleine winkeltjes is. Na daar een tijdje rondgeslenterd te hebben, besloot ik dat ik wellicht nog wel naar Granville Island kon gaan. Daar aangekomen bleek echter bijna alles gesloten, en dus besloot ik maar naar het hostel te gaan.
De dag erna, 4 juli dus, ben ik alsnog naar de Grouse Mountain gegaan. Helaas was het redelijk bewolkt en dus viel het uitzicht nogal tegen. Er was echter genoeg te doen op de berg dus ik kreeg alsnog mijn tijd wel vol. Vervolgens ben ik vanaf de voet van de berg verder gelopen naar de Capilano Suspension Bridge, na onderweg een tussenstop te hebben gemaakt bij de Cleveland Dam. De Suspension Bridge is een redelijk bekende en ook vooral oude en wiebelige brug. De entree voor het bijbehorende park, met onder andere ook een wandeling langs de klif, was redelijk hoog en als je het mij vraagt het zeker niet waard, al kwam dat misschien ook doordat het zo druk was. Geen aanrader dus wat mij betreft. Na terugkomst in het centrum van Vancouver had ik deze keer wel tijd om naar Granville Island te gaan voordat alles daar sloot, en dus kon ik dat ook van mijn lijstje afstrepen.
Voor gisteren liet dat eigenlijk alleen nog wat gebouwen in Downtown over, en Stanley Park. Aangezien Stanley Park redelijk groot is, en ik inmiddels mijn eerste blaar alweer te pakken heb, besloot ik een fiets te huren. Ook in Stanley Park was het redelijk druk, waarschijnlijk vanwege het weer (dat voor de zoveelste dag op rij weer erg goed was), maar dat maakte op zich niet zo veel uit aangezien ik toch vrijwel de hele dag de tijd had. En dus was gisteren een erg rustige dag, met onder andere tijd om zo’n 4 uur op het strand in Stanley Park te liggen en een boek te lezen. Na 8 uur te hebben doorgebracht in Stanley Park was het tijd om de fiets in te leveren en dus om, via de haven en die paar gebouwen waar ik nog niet geweest was, terug te keren naar het hostel om de koffer in te pakken.
En daarmee kom ik aan bij vandaag. Aangezien mijn vlucht om 10 uur vertrekt zat uitslapen er niet in, maar dat geeft natuurlijk wel weer wat extra tijd in Los Angeles, mijn volgende bestemming. Hiermee is overigens ook gelijk een eind gekomen aan mijn verblijf in Canada, en dit is dan ook mijn laatste reisverslag vanuit Canada. Ik heb echter nog een hele reis voor de boeg, dus ik zal jullie op de hoogte houden.
Wat betreft de foto’s, het internet is niet al te best hier op het vliegveld, dus ik heb zal proberen een paar foto’s hier bij de blog te uploaden. De rest verschijnt wel een keer op facebook als de internetverbinding het toelaat.

Oei, dit is wel een erg lang verslag geworden. Gefeliciteerd voor degenen die het einde gehaald hebben, ik zal het de volgende keer wat korter proberen te houden ;-)

Dixi.

  • 06 Juli 2013 - 22:12

    Pap En Mam :

    wat een groot reisverslag! frank! geniet van je vakantie... dikke knuffel pap en mam

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Frank

Actief sinds 15 April 2010
Verslag gelezen: 262
Totaal aantal bezoekers 17970

Voorgaande reizen:

19 Augustus 2015 - 19 Augustus 2020

PhD in Toronto

16 Augustus 2012 - 31 Juli 2013

Master in Canada

24 April 2010 - 07 Mei 2010

India 2010

Landen bezocht: