Het laatste deel van de reis: Sydney deel 2 - Reisverslag uit Abu Dhabi, Verenigde Arabische Emiraten van Frank Leenders - WaarBenJij.nu Het laatste deel van de reis: Sydney deel 2 - Reisverslag uit Abu Dhabi, Verenigde Arabische Emiraten van Frank Leenders - WaarBenJij.nu

Het laatste deel van de reis: Sydney deel 2

Blijf op de hoogte en volg Frank

31 Juli 2013 | Verenigde Arabische Emiraten, Abu Dhabi

Hallo iedereen,

Nog een aantal uren en dan ben ik weer in Nederland! (i.e. als ik dit verslag plaats zit ik op Schiphol op mijn bagage te wachten). Het eerste deel van mijn vlucht van Sydney naar Amsterdam zit er al op, en momenteel ben ik in Abu Dhabi aan het wachten op mijn aansluiting.
Na mijn laatste verslag had ik nog enkele dagen in Sydney. In eerste instantie zou ik op zaterdag naar Canberra gaan, maar aangezien we toch geen auto hadden, heb ik er maar een soort van rustdag van gemaakt, met allerlei dingen waar ik de dagen ervoor geen tijd had. Dat hield in dat ik begonnen ben in Hyde Park, waar ik op vrijdag alleen snel doorheen gelopen was, en vervolgens de Royal Botanic Gardens in ben gelopen. Beide hadden gratis entree, en dus maakte het niet zo veel uit dat beide parken redelijk tegenvielen, zeker vergeleken met de parken waar ik eerder in Singapore (Gardens by the bay), Tokyo (Hama Rikyu) en Victoria (Beaconhill Park) ben geweest. De Royal Botanic Gardens komen uiteindelijk uit bij hét symbool van Sydney, het Opera House. Daar kon je naar binnen voor een tour, maar aangezien deze aan de dure kant was heb ik die maar overgeslagen, en ben ik na een tijdje rondom de gebouwen te zijn gelopen doorgelopen naar The Rocks, waar ik de dag ervoor nog gegeten had. Overdag was duidelijk te zien dat dit het historische centrum van Sydney is, waar het ooit (enkele eeuwen geleden) begon. Behalve de oude gebouwen was er ook een uitgebreide markt, waar ik dus een tijdje rondgelopen heb voor weer terug naar het hostel te gaan.
Op zondag had ik weer afgesproken met een aantal vrienden vanuit mijn tijd in Canada, drie deze keer. Met hen ben ik naar een kleine dierentuin gegaan in een van de voorsteden van Sydney, waar je onder andere kangoeroes kon voeren en knuffelen. Dat ze zeker groeiplannen hebben daar was ook al te zien: behalve de vele bouwputten in de dierentuin was er inmiddels ook een aantal tijgers aangekomen, die een beetje uit de toon vielen vergeleken met alle andere dieren, die in allemaal in Australië zelf in het wild leven. Nadat we klaar waren in de dierentuin was het alweer half 3, en dus hadden we nog maar een kleine 3 uur tot zonsondergang. Dus hadden we nog maar tijd voor één ding: de kust van Kiama (wat weer iets verder van het stadscentrum ligt), wat bekend staat om zijn zogenaamde “blowhole”. En daarmee kwam er alweer een eind aan de dag, en hadden we slechts nog de 2 uur durende (vanwege een aantal verkeerde afslagen) rit terug naar centraal Sydney voor de boeg.
De dag erna, op maandag, stonden de bergen in de buurt van Sydney op het programma, de Blue Mountains. Per trein duurt het ruim 2 uur om daar te komen, en dus was het al 10 uur geweest toen ik in het eerste plaatsje aankwam waar ik naartoe wilde. Dit plaatsje, Leura, moet een van de mooiste plaatsjes in het berggebied zijn, al merkte ik daar niet heel veel van. Na een bezoek te hebben gebracht aan de Everglades Gardens (in Leura dus), begon ik vervolgens aan een wandeling die uiteindelijk naar Katoomba moest leiden, de Prince Henry Cliffwalk. Onderweg naar Katoomba kwamen er vele mooie uitzichtpunten voorbij, en dus deed ik er uiteindelijk ruim 3 uur over om het eindpunt te bereiken. Dit eindpunt was overigens niet Katoomba, zo bleek, maar Echo Point. Vanaf dit uitzichtpunt had je een goed zicht op de Three Sisters, drie rotsen naast elkaar die samen een van de drukste toeristenplekken van de Blue Mountains vormen. Na daar dus maar even een foto van te hebben genomen moest ik alweer snel naar het station van Katoomba. Ik wilde namelijk nog naar de Wentworth Falls, en aangezien de treinen maar eens per uur reden liep ik risico dat ik die watervallen niet voor zonsondergang zou bereiken. Gelukkig kwam de trein vrijwel direct en dus was ik zelfs alweer terug op het station van Wentworth Falls tegen de tijd dat het echt donker was.
Na mijn laatste nacht in het hostel in Sydney had ik in principe nog een hele dag om Sydney te verkennen, aangezien mijn vlucht naar Abu Dhabi pas om 21.50u vertrok. En dus ben ik het Olympische Park gaan verkennen. Aangezien dit nogal tegenviel (zoals eigenlijk ook wel verwacht), was ik rond lunchtijd alweer terug in de stad. Daar heb ik vervolgens nog een aantal uurtjes besteed aan rondslenteren door de toeristische centra (en souvenirs uitzoeken), waarna ik rond 3 uur maar terug ging naar het hostel. Daarvanuit ben ik direct richting vliegveld gegaan (zodat ik de avondspits zou ontlopen), waar uiteraard de incheckbalie nog niet eens open was. Tijd genoeg dus om nog even een film te kijken, aangezien ik niet van plan was om door alle winkels te gaan banjeren met mijn “kapotte” koffer. Een 14,5 uur durende vlucht bracht me vervolgens naar hier, Abu Dhabi. Nog een paar uurtjes dus en dan zit de reis er dan toch echt op!

Dixi.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Frank

Actief sinds 15 April 2010
Verslag gelezen: 1002
Totaal aantal bezoekers 17950

Voorgaande reizen:

19 Augustus 2015 - 19 Augustus 2020

PhD in Toronto

16 Augustus 2012 - 31 Juli 2013

Master in Canada

24 April 2010 - 07 Mei 2010

India 2010

Landen bezocht: