U of A+? - Reisverslag uit Edmonton, Canada van Frank Leenders - WaarBenJij.nu U of A+? - Reisverslag uit Edmonton, Canada van Frank Leenders - WaarBenJij.nu

U of A+?

Blijf op de hoogte en volg Frank

19 December 2012 | Canada, Edmonton

Hallo iedereen!

Wéér een maand voorbij, tijd voor een nieuw verslag misschien? Inmiddels is de kerstvakantie voor mij begonnen, aangezien ik gisteren mijn laatste tentamen heb gehad. Begin van de kerstvakantie betekent echter niet alleen maar leuke dingen. Het einde van het eerste semester betekent namelijk ook dat een hoop nieuwe vrienden die hier op uitwisseling waren weer vertrekken naar huis (al dan niet na eerst nog op vakantie te gaan). Daarnaast zijn er nog een hoop die weliswaar hier blijven studeren, maar naar huis gaan voor de kerst. Het begint hier dus langzaam leeg te lopen. Zelf ben ik nog altijd aan het proberen om een trip op te zetten voor de kerstvakantie, maar of dat ook gaat lukken is nog steeds maar de vraag. Hoe langer we wachten, hoe duurder het wordt en dus wordt de kans steeds kleiner.

De tentamentijd zit er net op hier dus, maar dat betekent uiteraard niet dat ik geen tijd vrij heb kunnen maken voor allerlei leuke dingen! In November, vlak na mijn laatste verslag, was hier in Edmonton het zogenaamde “Festival of Ideas”. Tijdens dit festival kwamen er allerlei sprekers uit alle hoeken van de wereld om te praten over hun vakgebied. Zo ben ik onder andere naar een speech van Thomas Sargent geweest. Voor de niet-economen onder jullie, dat is de winnaar van de Nobelprijs voor de Economie in 2011. Ook kwamen twee van de drie winnaars van de Nobelprijs voor de Vrede in 2011 naar Edmonton: Leymah Gbowee en Tawakel Karman. En laten daar nou net een aantal studenten uit mijn studentenflat voor uitgenodigd zijn door de senaat van de universiteit! Ik ben naar de receptie geweest nadat ze hun ere-doctoraat kregen hier aan de universiteit, en heb onder andere de kans gekregen om met beide kort te kunnen praten. Ook ben ik bij de diploma-uitreiking geweest die dag, gelijk handig om te weten te komen wat mij komende juni of november te wachten staat, mocht ik alles meteen halen.
Met het ontmoeten van drie nobelprijs winnaars was de week echter nog niet ten einde. Op donderdag kwamen namelijk de Red Hot Chili Peppers voor een concert naar Edmonton. Die kaartjes had ik enkele maanden geleden al, en het concert was dus iets waar ik al een tijdje naar uitgekeken heb. En ondanks dat we helemaal bovenaan in het stadion zaten, was het zeker de moeite waard!
Om vervolgens de week in stijl af te sluiten was er op zaterdag de zogenaamde “Cheer Party”, voor alle bewoners van International House. Dit feest was min of meer de afsluiting van het semester (aangezien vlak daarna de tentamens begonnen), en er werd dus volop voor geadverteerd. Gevolg: ruim 100 aanwezigen en een van de beste feesten van het semester!

De weken die volgden waren met name druk vanwege het inleveren van diverse opdrachten en papers. Op 5 December was dan de laatste dag van colleges voor dit semester. Dat moet uiteraard gevierd worden. Die dag was ook de kerstviering van de universiteit (een beetje raar, op 5 December kerst vieren). Daarna zijn we met een groep naar West Edmonton Mall gegaan, met name voor de achtbaan daar, de grootste indoor-achtbaan ter wereld. Daarna hebben we daar nog een aantal andere activiteiten gedaan, ook allemaal in dat winkelcentrum, zoals glow in the dark minigolf en bowlen (zonder het bowlen, maar met bier en chicken wings uiteraard). Al met al een goeie middag om even wat te ontspannen voordat de eindtentamens dan toch echt daar zijn. Zo een dag had ik er natuurlijk nog een, op mijn verjaardag en de avond ervoor. Uit principe heb ik op mijn eigen verjaardag niets gestudeerd voor de tentamens, al had ik daar de dag erna wel spijt van. Zoals ik geloof ik al eerder gezegd had, was het tentamenrooster namelijk niet echt ideaal, met 3 tentamens binnen 30 uur. Het gevolg was een hoop stress en slaaptekort, en uiteindelijk één van de tentamens die niet bepaald goed ging. “Gelukkig” gold dat ook voor anderen, en aangezien voor dat vak mijn gemiddelde vrij hoog was, zou het geen probleem moeten zijn. Na anderhalve dag niks doen, kwam uiteindelijk ook het laatste tentamen eraan (gisteren), wat me weer bij vandaag brengt.
Nu is het dus wachten op de punten, en zo ver ik heb gehoord duurt dit in ieder geval niet zo lang als het in Tilburg soms duurde. Terwijl ik dit verslag schrijf is zelfs mijn eerste resultaat al binnengekomen: een A+ (= het hoogst haalbare)!. Misschien tijd om de naam van de universiteit te veranderen van U of A naar U of A+?

Fijne kerstdagen iedereen!

  • 19 December 2012 - 20:44

    Els En Ron Tielen:

    Leuk verhaal Frank!
    Maak er een leuke kerstvakantie van!

    Groetjes,
    Ron en Els

  • 19 December 2012 - 21:54

    Pap En Mam:

    Misschien een idee om naar Bree te komen in de kerstvakantie?
    Het is hier lang niet zo koud als bij jou

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Frank

Actief sinds 15 April 2010
Verslag gelezen: 286
Totaal aantal bezoekers 17954

Voorgaande reizen:

19 Augustus 2015 - 19 Augustus 2020

PhD in Toronto

16 Augustus 2012 - 31 Juli 2013

Master in Canada

24 April 2010 - 07 Mei 2010

India 2010

Landen bezocht: